piątek, 27 kwietnia 2018

podłączenie

przymierzam sie do samodzielnego wykonania instalacji wodnej z rur PP i mam pytania:
- na jakiej wysokości i z z jakim rozstawem montuje się rury do prysznica? Wiem, że są płytki montażowe o rozstawie 150mm, czy do prysznica stosuje się taki sam rozstaw?
- do przyłaczy wszystkich baterii stosuje się kolanko w gwintem wewnętrznym 1/2?- wysokość zalezy od Ciebie, twoich upodobań i tego, na czym będziesz pod tym prysznicem stał. Jeśli tam ma być tylko bateria prysznicowa - zrób ją na wysokości łokcia zgiętej ręki, jeśli bateria z prysznicem i wylewką - raczej trochę niżej, jeśli panel prysznicowy - zgodnie z instrukcją panela. Rozstaw - jeśli normalna bateria, to 15cm i najlepiej użyć tej płytki, jeśli panel - trzeba węziej (instrukcja powie, jak). U siebie, ponieważ jeszcze nie wiem, czy będą panele, czy normalne baterie, mam rury podejścia idące dość blisko siebie i na samym końcu za kolankami 45 stopni rozchodzą się na 15cm do normalnego rozstawu pod klasyczną baterię. Jeśli będę chciał tam założyć panel - utnę przed kolankami i przerobię.Mam jeszcze dwa pytania, chciałbym zrobić sobie cyrkulacje ciepłej wody wg załączonego schematu. Czy cyrkulacja wg tego schematu będzie mi działała prawidłowo? Czy musze może zastosowac kryzowanie na rurach od cyrkulacji? Kryzowanie koniecznie, inaczej będzie działała w cały świat. Albo, jeśli instalacja (jej rozkład) daje taką możliwość, nawet dwa osobne obwody cyrkulacji (np. parter i piętro) z dwiema osobnymi pompami, każdy obwód może się załączać niezależnie jakąś prostą automatyką wtedy, kiedy faktycznie jest potrzebny.
eśli chciałbym zostawić jedna nitkę cyrkulacji i kryzować, to co najlepiej wstawić jako kryzy? Czy wystarczą zwykłe zawory kulowe? Jak wygląda w praktyce takie kryzowanie, tzn. gdzie się chowa takie zawory? W kuchni u mnie nie bedzie problemu, bo zawór będzie za meblami, w dolnej łazience mógłbym go usytuować w wylewce koło wanny, nie byłby widoczny, bo zasłoniła by go obudowa wanny i byłby do niego dostęp. Gorzej jest z górną łazienką, musiał bym go pewnie zamontować w wylewce pod brodzikiem i zrobic jakąś rewizje przy obudowie brodzika.
Zastanawiam się jeszcze czy takie zawory nie byłyby słabym punktem instalacji, czy nie beda kiedys ciekły, bo same połączenia zgrzewane sa trwałe.
Co do rur stabi - są różne szkoły, ja u siebie wyszedłem z założenia, że rury mam w wylewkach, więc ich stabilizacja nic nie wniesie i dałem zwykłe.

Długośc rur od ciepłej wody będzie wynosić w najdłuższym odcinku 3,5 metra, inne odcinki mają po 2,4m , 2m, czy przy takich długościach lepiej stosować rury stabi czy wystarczą zwykłe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz