poniedziałek, 23 października 2017

poddasze

Na budowie przez ten czas dużo się działo. Na wiosnę zasypałem fundamenty pospółką którą wykopałem na działce (dół pod szambo). Z kanalizacją się ostro namęczyłem, bo raz że kopałem w ubitej ziemi, a dwa musiałem się przebić przez mury fundamentowe. Zmieniłem też trochę założenia i dodałem dodatkową łazienkę w pokoju dla gości. Nie będzie też przejścia z domu/salonu do agroturystyki. Po zalaniu chudziaka (nie taki chudziak, bo 15 cm b20 ) i porządnym podlewaniu przez 2 tygodnie w końcu wziąłem się za ściany. Ostatnio budowałem 3 poziomowy budek wielofunkcyjny. Na ostatnim poziomie położone są dwa mieszkania, które się dopiero urządzają.

Zdjęcia do wglądu zamieszczam  Nie wiemy co rozumiesz przez "pustak najzwyklejszy". Na rynku mamy
- pustaki ceramiczne - porotherm, max, termoton itd itp
- pustaki beton komórkowy np. Ytong
- pustaki silikaty

Nie wiemy jaka grubość ścian, jaki strop, dach, okna, fundamenty..... zbyt wiele niewiadomych!

 "Dom do ok.200 tys. jest sens marzyć?" Tylko 600+ stron. Warto poczytać. Jest w nim dużo głosów, że dom o metrażu jaki podajesz uda się zmieścić w tej kwocie. Trudno jednak powiedzieć coś więcej bez projektu i założeń inwestora.
Powiem tak, mój dobry znajomy wybudował dwa domki na swojej działce. Pierwszy dla siebie drugi dla teściów.
Oby dwa budynki to domki letniskowe zaadoptowane na całoroczne.

Pierwszy to dom parterowy z poddaszem, 60m2 parter + 60m2ze skosami podasz, wg technologi:
- fundament tradycyjny
-ściany z gazobetonu
-strop drewniany
-pokrycie dachu blachówką
-ogrzewanie kominek z płaszczem wodnym
-tarasy drewniane

Robocizna własne koszt budowy 120 tyś.

Drugi dom dla teściów Także parterówka z poddaszem, parter 45m2 + Drugie tyle poddasze.
-fundament tradycyjny
-ściany gazobeton
-strop drewniany
-dach proste wiązary robione na budowie plus blacho dachówka

Koszt 85 tysięcy.

Schody wykonane na stelażu stalowym ze stopniami drewnianymi.

Domki robią wrażenie mikro domków, lecz są dobrze przemyślane.
Na dole kuchnia otwarta na salon oraz łazienka na górze 3 sypialnie(2 u teściów) plus łazienka. 

Więc powiem tak, małą parterówkę udrażnianie ciśnieniowe kanalizacji  z poddaszem można wybudować, ale czy każdemu się uda? Nie wiem.
Najpewniej trzeba wykorzystywać nie tylko własną pracę ale i układy z ludźmi, firmami i wiele innych czynników.

Kosztorys całego budynku przekroczył wielokrotnie przekroczył wstępne szacunki.
Postawienie jednej kondygnacji z instalacją, stolarką i urządzeniem to koszt około 100 000 zł a gdzie jeszcze dach?
Jeżeli skorzystał byś z tańszych materiałów to i tak moim zdaniem nie zamkniesz się w 100 000zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz