niedziela, 30 października 2016

działka

Tylko że uzbrojenie działki i postawienie skrzynki to jest własnie realizacja przyłącza. a odcinek od skrzynki do domu nie jest juz przyłaczem tylko WLZ. Mój problem dotyczy tego pierwszego.Wykonawca przyłącza nie ma obowiązku przekazywania czegokolwiek inwestorowi, po zakończeniu prac dokumentację przekaże zleceniodawcy czyli gazowni. Czas jaki ma gazownia na wykonanie przyłącza jest w umowie. A tak dla ciekawości gazownia nawet nie ogląda protokołów kominiarskich i szczelności instalacji wewnętrznej, do wniosku wpisuje się tylko ich numery.
PLANETA 2 - dziennik budowy - na bloguChodzi o ten protokół który musze dołączyć do zgłoszenia zakończenia budowy domu. Wiem że wykonawca nie ma obowiazku mi czegokolwiek dawać, a owy papier dostanę z gazowni. Liczyłem tylko że jest szansa że dostanę to wcześniej. (np protokół z przyłacza elektrycznego dostąłem od wykonawcy zaraz po postawieniu skrzynki). Tutaj jednak okazuje się że tak się nie da - co zresztą dziś mi potwierdził pracownik gazowni - i musze poczekać aż wszystkie formalności się zakończą co moze potrwać kilka miesięcy. Niestety po raz kolejny okazuje się że postawienie skrzynki to jedno a zamknięcie sprawy to drugie...Do wniosku o pozwolenie na użytkowanie obiektu należy załączyć następujące dokumenty:No cóż, zobaczymy kiedy to zrobią, ja obstawiam że za jakies 3-4 miesiące. Inna sprawa - czy lista którą przedstawiasz jest aktualna? wydaje mi się że punkt 7 już nie jest potrzebny. Natomiast punkt 3 w tym brzmienu oznaczałby że nie potrzebuję tego protokołu tylko wystarczy mi umowa kompleksowa z gazownią.

1 – oryginał dziennika budowy (wraz z wpisem zamykającym budowę)
2 – odpowiednie oświadczenia kierownika budowy i projektanta (jeśli wprowadzał nieistotne zmiany w czasie budowy)
3 – protokoły odbioru przyłączy lub umowy o dostarczanie mediów (ksero)
4 – protokół kontroli szczelności wewnętrznej instalacji gazowej (ksero)
5 – protokół kontroli przewodów kominowych (ksero)
6 – geodezyjna mapa inwentaryzacyjna (sporządza ją uprawiony geodeta) – oryginał mapy
7 – świadectwo energetyczne budynku (ksero)
8 – prawomocna decyzja pozwolenia na budowę (ksero)
9 – rysunki uzupełniające projekt o zmiany nieistotne (ksero)

w punkcie 3 jest mowa o przyłączach o gazowych od rury do skrzynki i niestety musisz odczekać swoje aż podwykonawca z gazowni da im papierek.
No cóż, zobaczymy kiedy to zrobią, ja obstawiam że za jakies 3-4 miesiące. Inna sprawa - czy lista którą predstawiasz jest aktualna? wydaje mi się że punkt 7 już nie jest potrzebny. Natomiast punkt 3 w tym brzmienu oznaczałby wykonanie przyłącza wod-kan  że nie potrzebuję tego protokołu tylko wystarczy mi umowa kompleksowa z gazownią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz